loading...

خرید لوازم یدکی ماشین چینی مشهد

بازدید : 14
دوشنبه 7 اسفند 1402 زمان : 16:06

سیستم احتراق خودرو به عبارتی سیستم جرقه‌ زنی میباشد که در موتور رخداد میفتد و سبب ساز پر‌نور شدن و به جنبش درآوردن خودرو می‌ خواهد شد. برای فعالسازی سیستم احتراق موتور خودرو از مخلوط بخار بنزین و هوا یاری می‌ گیرد تا بتواند به سیلندر نفوذ نماید و مشتعل خواهد شد. نیروی ساخت و ساز گردیده می‌ تواند پیستون را به تکان در بیاورد و منجر پر‌نور شدن ماشین خواهد شد. قطعات دیگر اتومبیل نیروی ساخت‌و‌ساز گردیده بوسیله سیستم احتراق را به چرخ‌ ها منتقل می‌ نمایند. جرقه ساخت و ساز گردیده بوسیله سیستم احتراق می‌ تواند در کمترین فرصت خودرو را پر‌نور نماید. موتور انرژی شیمیایی را به مکانیکی تبدیل می‌ نماید و در سیستم احتراق ماشین نقش بسزایی دارااست.

انواع قطعات و لوازم یدکی هایما در مشهد در لوازم یدکی حقی پیروزی مشهد

اجزای سیستم احتراق خودرو کدامند؟
سیستم احتراق خودرو از اجزای مختلفی ساخته شده که مهم‌ترین آن‌ها موتور میباشد. هنگامی که‌این قطعات کار خویش را شروع می‌ نمایند نیروی مایحتاج برای پر‌نور شدن ماشین ساخت می‌ گردد و خودرو به تکان در می‌ آید. از اجزای مهم این سیستم می‌ قدرت به موردها تحت اشاره نمود:

⦁ باتری خودرو

باتری مهم ترین نقش را در سیستم جرقه‌ زنی خودرو انجام می‌ نماید. برای امان نیروی الکتریسیته و ساخت‌و‌ساز جرقه نیاز میباشد تا باتری روی خودرو قرار بگیرد. باتری دارنده منبع تغذیه میباشد و می‌ تواند به یاری آن نیروی الکتریکی لازم را پشتیبانی نماید. در حالتی که باتری به صحت فعالیت خویش را اعمال ندهد خودرو پر‌نور نخواهد شد. به این ترتیب دقت به تن درستی این قطعه از مداقه بالایی شامل است. قابل ذکر میباشد، شما می‌توانید نسبت به خرید قفل باتری از مغازه یدکی حقی مبادرت کنید.

⦁ شمع

از سایر اجزای نصب گردیده روی سیستم جرقه‌ زنی ماشین می‌ قدرت به شمع اشاره نمود. برای تولید احتراق، خرید شمع خودرو و نصب این قطعه مصرفی به طور کامل ضروری میباشد. شمع به ۴۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰ ولت برق نیاز دارااست تا بتواند نیروی لازم موتور را هواخواهی نماید.
در نصیب ابتدایی شمع دو الکترود میانی و داخلی جای دارد که جرقه به امداد آن‌ ها مشتعل می‌ گردد. جریان الکتریسیته به وسیله دهانه شمع عبور داده می‌ گردد. در الکترود داخلی برق مثبت و در الکترود میانی برق منفی جریان پیدا می‌ نماید.
برای ساخت و ساز جرقه در سیستم احتراق خودرو میان دو الکترود مسافت تولید می‌ خواهد شد تا تخلیه الکتریکی شکل بگیرد. با عمل شمع ترکیب سوخت و هوا باطن سیلندر شعله‌ ور می‌ شوند و همین قضیه سبب پر‌نور شدن خودرو می‌ گردد. شمع نیکلی، یک سری الکترودی، گرم، سرد و پلاتینیومی هریک کارایی مختص به خویش را دارا هستند.

⦁ کوئل

کوئل از سایر اجزای تشکیل دهنده سیستم احتراق خودرو میباشد که برقی با ولتاژ بالا ساخت می‌ نماید. شعله‌ ور سازی نیروی جان دار در سیلندر فقط به وسیله این قطعه پناه می‌ گردد‌. باتری‌ ها با ولتاژ خروجی ۱۲ ولت در دسترس یوزرها قرار می‌ گیرند؛ ولی این ولتاژ برای جرقه‌ زنی مطلوب وجود ندارد.
خودروها نیاز به کوئل دارا هستند تا با سعی خاص خویش بتواند موتور را پر‌نور نماید. کوئل دارنده سیم پیچی اول و ثانویه میباشد و ولتاژ ایجاد گردیده را تقویت می‌ نماید. این قطعه ساختاری منحصر به فرد داراست و می‌ تواند جریان برق ولتاژ ذیل را از باتری اخذ و بعد از تقویت آن را به سیلندر و شمع منتقل نماید.

⦁ دلکو

دلکو از اجزای اساسی سیستم احتراق خودرو میباشد که وظیفه تقسیم برق بین سیلندرها را داراست. این قطعه دارنده یکسری خروجی میباشد تا بتواند برق ساخت‌و‌ساز گردیده به وسیله کوئل را به مجموع بخش‌ ها منتقل نماید.‌ برای در دست گرفتن مجال ظریف جرقه‌ زنی نصب این قطعه به طور کامل ضروری میباشد. دلکو بیشتر در خودروهای کاربراتوری گزینه استعمال قرار می‌ گیرد تا انرژی ساخت‌و‌ساز گردیده به کل بخش‌ های خودرو رسد.

⦁ وایر شمع

وایر شمع در مرحله پایان و بعداز کوئل و دلکو وظیفه جابجایی برق را به ذمه دارااست به همین عامل در سیستم احتراق خودرو رده ویژه‌ ای را به خویش تخصیص داده میباشد‌. این قطعه تحت عنوان واسطه در بین دلکو و شمع اتومبیل قرار می‌ گیرد تا بتواند جریان برق را در حین مطلوب و به اندازه به شمع‌ ها برساند. شمع‌ ها با جرقه زنی می‌ توانند فرآیند احتراق را به نیکی طی نمایند. این قطعه مصرفی میباشد زیرا به گذر زمان مجال حرارت بالا سبب از فی مابین رفتن کربن باطن سیم وایر شمع می‌ خواهد شد.

چنانچه که وایر شمع خودروی شما نیاز به ردوبدل دارااست، پیشنهاد میکنیم با مشاهده ارزش وایر شمع اشکال مارک ها، نسبت به خرید این قطعه اصلی از وب سایت یدکی حقی مبادرت فرمایید.

معرفی گونه های موتور احتراق در خودرو
موتور در سیستم احتراق خودرو بیشترین نقش را جاری ساختن می‌ نماید و موجب پر‌نور شدن و راه‌اندازی ماشین می‌ خواهد شد. موتور قلب تپنده خودرو میباشد و در سیستم‌ های احتراق یا این که جرقه‌ زن به ۲ گروه منقطع تقسیم می‌ گردد که هر یک کوشش مختص به خویش را دارا‌هستند:

موتور احتراق داخلی یا این که داخل سوز
این موتور ساختار خاصی دارااست و احتراق سوخت و جرقه زدن داخل سیلندر آن ایفا میگردد تا نیروی ساخت و ساز گردیده به تک تک بخش‌ها منتقل گردد. این موتورهای داخل سوز بیشتر از بنزین و دیزل و گازهای شبیه می باشند. تنوع درین موتورها زیاد بوده و مثال‌های اتوو و انکل بیشترین مصرف را دارا‌هستند.
احتراق این سیستم از باطن آن استارت و انرژی به‌تدریج به بقیه نصیب‌ها منتقل می شود. ایجاد گاز‌های داغ آن هم با دما و فشار بالا سبب به جنبش درآوردن پیستون گردیده و موتور خودرو را هم به منش می‌اندازد. روی بیشتر ماشین‌ها این نوع موتور نصب می‌ خواهد شد.

موتور احتراق فرنگی
موتور احتراق فرنگی عملکردی گوناگون دارااست و در آن سوخت و هوا فارغ سیلندر مشتعل می‌ شوند. این موتور برای به جنبش در آوردن قطعات از بخار استعمال می‌ نماید. نصب این قطعه در سیستم احتراق خودرو سبب گردیده تا انرژی ساخت و ساز گردیده سریع‌ خیس به بقیه نصیب‌ ها رسد. موتور احتراق فرنگی با بخار فعالیت می‌ نمایند و این بخار می‌ تواند پیستون را به چرخش در بیاورد‌ و انرژی حرارتی را به نیروی مکانیکی تبدیل نماید.
گزینش موتور مطلوب امداد می‌ نماید تا سیستم جرقه زن ماشین شایسته ترین کوشش را داشته باشد. چنانچه موتور به صحت فعالیت خویش را اعمال ندهد خودرو اصلا پر‌نور نمی‌ گردد. ماشین‌ های مجهز به موتور احتراق بازدهی خیر و خوبی دارا‌هستند به همین ادله نصب این قطعه به طور کامل ضروری میباشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 196
  • بازدید کلی : 196
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه